Κολλαγόνο: 7 τροφές για φυσική ενίσχυση

Spread the love

Κολλαγόνο:

Το βασικό συστατικό του οργανισμού μας για όμορφο, νεανικό δέρμα. Όσο μεγαλώνουμε το σώμα παράγει όλο και λιγότερο κολλαγόνο με αποτέλεσμα το δέρμα να γίνεται πιο λεπτό, να χάνει τη σφριγηλότητα του και να εμφανίζει ρυτίδες. Ο ήλιος, η ατμοσφαιρική ρύπανση, ο καπνός είναι μόνο μερικοί από τους παράγοντες που ευθύνονται για την σταδιακή μείωσή του.

Κι ενώ ο ανθρώπινος οργανισμός παράγει συνεχώς κολλαγόνο για να «αντικαταστήσει» αυτό που έχει καταστραφεί, γύρω στα 35, η παραγωγή του αρχίζει και μειώνεται. Οι ινοβλάστες, οι οποίοι παράγουν κολλαγόνο και ελαστίνη, χάνουν την ικανοτητά τους να δημιουργούν.Το σημαντικό είναι ότι το κολλαγόνο που παράγεται μετά τα 35 δεν είναι το ίδιο καλό με αυτό που παράγεται σε νεαρότερη ηλικία.

Υπάρχουν όμως καλά νέα! Σύμφωνα με τους επιστήμονες η κατάλληλη διατροφή και  ο τρόπος ζωής βοηθούν το δέρμα να διατηρήσει τη δυναμή του, την ελαστικότητα και τον όγκο του.

Δείτε τις καλύτερες τροφές που βοηθούν να επανακτήσετε, να βελτιώσετε και να αυξήσετε το κολλαγόνο στον οργανισμό σας.

1. Ψάρι

Δυναμώνει τα κύτταρα. Ο τόνος και ο σολωμός περιέχουν Ω-3 λιπαρά οξέα. Τα κύτταρα στο δέρμα περιβάλλονται από μια μεμβράνη λίπους που τα προστατευεί. Όταν τα κύτταρα είναι υγιή, είναι σε θέση να υποστηρίξουν τη δομή του δέρματος και να χαρίσουν σφριγηλή όψη.

2. Κόκκινα λαχανικά

Ενισχύστε την προστασία του δέρματος από τον ήλιο. Ντομάτες, πιπεριές, πατζάρια περιέχουν λυκοπένιο, ένα ισχυρό αντιοξειδοτικό. Το λυκοπένιο δρά σαν φυσική προστασία από τις υπεριώδεις ακτίνες, προστατεύοντας το δέρμα από τη φωτογήρανση και αυξάνοντας τα επίπεδα κολλαγόνου.

3. Σκούρα πράσινα λαχανικά

Τα σκούρα πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι, είναι πλούσια σε βιταμίνη C και συμβάλλουν σημαντικά στην ενίσχυση του κολλαγόνου. Σε προιόντα τοπικής χρήσης (κρέμες) η βιταμίνη C έχει αντιοξειδοτικές ιδιοτητες οι οποίες σταθεροποιούν τα ένζυμα που διασπούν το κολλαγόνο. Επίσης, προστατεύουν από τις ελευθερες ρίζες που ευθύνονται για την αποδυνάμωση του κολλαγόνου.

4. Πορτοκαλί λαχανικά

Αναζοωγόνηση και πρόληψη: Τα πορτοκαλί λαχανικά και φρούτα  όπως τα πορτοκάλια -μανταρίνια, τα καρότα και οι γλυκοπατάτες, είναι πλούσια σε βιταμίνη A και βοηθούν στην αναδόμηση του κολλαγόνου.

5. Μούρα

Τα βατόμουρα και τα κόκκινα μούρα «πολεμούν» τις ελευθερες ρίζες ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν τα επίπεδα κολλαγόνου.

6. Σόγια

Επιβραδύνει τη γήρανση: Τοφού, τυρί ,γάλα σόγιας όλα περιέχουν γενιστείνη, φυτικές ορμόνες που λειτουργούν ως ισχυρό αντιοξειδωτικό αυξάνοντας την παραγωγή κολλαγόνου και εμποδίζοντας τα ένζυμα που γερνάνε το δέρμα.

7. Ασπρο τσάι

Υποστηρίζει τη δομή του δέρματος: Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη στο πανεπιστήμιο Kingston σε συνεργασία με την εταιρία Neal’s Yard Remedies, το άσπρο τσάι προστατεύει τις δομικές προτείνες του δέρματος, ειδικά το κολλαγόνο. Πιστεύουν ότι προστατεύει και από την δράση των ενζύμων που αποδυναμώνουν το κολλαγόνο, βασική αιτία για την εμφάνιση των ρυτίδων .

 


Spread the love