Τι είναι το συναισθηματικό φαγητό και πώς να το ξεπεράσουμε

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest

Είναι βράδυ, μόλις έχετε επιστρέψει στο σπίτι και σκέφτεστε πως έφτασε η στιγμή που θα χαλαρώσετε και θα ηρεμήσετε από το άγχος της ημέρας. Πριν όμως ξαπλώσετε στον καναπέ, πηγαίνετε στο ψυγείο και παίρνετε ένα γιαούρτι …όμως στο μυαλό σας στριφογυρνάει η τούρτα που σας έφεραν οι φίλοι σας χθές βράδυ….

 

Νιώθετε πως για να ηρεμήσετε έχετε ανάγκη από αυτό το κομμάτι και  φυσικά στο τέλος υποκύπτετε στον πειρασμό και τρώτε σχεδόν… όλη την τούρτα. Η κατάληξη είναι να περάσετε μια βραδιά γεμάτοι ενοχές, σκεπτόμενοι πως δεν θα καταφέρετε ποτέ να χάσετε τα κιλά που σας ταλαιπωρούν.

Το παραπάνω γεγονός είναι ένα επεισόδιο συναισθηματικής υπερφαγίας. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως δεν τρώτε απλά για να ικανοποιήσετε την πείνα σας, αλλά στρέφεστε στα τρόφιμα ως ανακούφιση από το στρες ή ως ανταμοιβή. Και συμβαίνει στους περισσότερους ανθρώπους, διότι είναι πολύ εύκολο μετά από μια δύσκολη ημέρα να χρησιμοποιήσετε το φαγητό  για να ξεχάσετε τις δυσκολίες ή τη μοναξιά που νιώθετε όταν μπαίνετε στο σπίτι.

Αν και τη συγκεκριμένη συνήθεια είναι δύσκολο να τη διακόψετε, ωστόσο οι παρακάτω συμβουλές μπορεί να σας φανούν χρήσιμες και να σας βοηθήσουν να σταματήσετε ή να μειώσετε τα επεισόδια συναισθητικής υπερφαγίας.

Πιείτε ένα ρόφημα με κανέλα. Μια κούπα τσάι με ένα ξυλάκι κανέλας και λίγο μέλι είναι ό,τι χρειάζεστε για να αντιμετωπίσετε τους πόθους σας για ζάχαρη. Κλινικές μελέτες έχουν δείξει ότι η κανέλα μπορεί να κρατήσει τα επίπεδα της ινσουλίνης υπό έλεγχο. Κάθε φορά που νιώθετε ότι θέλετε να φάτε ένα κομμάτι ή και ολόκληρη τη σοκολάτα, πριν το κάνετε, φτιάξτε το αγαπημένο σας ρόφημα και προσθέστε κανέλα.

Κάντε μια βόλτα 15 λεπτών με τα πόδια. Μπορεί να το έχετε ακούσει χιλιάδες φορές, όμως η άσκηση ή έστω το περπάτημα έξω μπορεί πραγματικά να διώξει μακριά το άγχος, τη θλίψη και άλλα συναισθήματα που σας ωθούν προς το ψυγείο. Η άσκηση απελευθερώνει τις ενδορφίνες, ορμόνες που σας χαλαρώνουν και μειώνουν το στρες. Επίσης, μια αυστριακή μελέτη διαπίστωσε ότι εάν περπατάμε για 15 λεπτά μπορεί να περιοριστούν οι πόθοι μας για ζαχαρούχες τροφές.

Ρωτήστε τον εαυτό σας αν πεινάτε πραγματικά. Όταν συνειδητοποιήσετε και αναγνωρίσετε ότι «τρώτε» τα συναισθήματα σας, τότε έχετε κάνει μια καλή αρχή. Κάθε φορά που λαχταράτε κάτι ρωτήστε τον εαυτό σας «Πεινάω πραγματικά ή μου συμβαίνει κάτι άλλο;» Η παρακολούθηση του τι τρώτε και του τι νιώθατε πριν και μετά, μπορεί να σας βοηθήσει ώστε να διαπιστώσετε τους λόγους που οδηγήστε στη συναισθηματική υπερφαγία και να τους λύσετε. Τι να κάνετε? Να κρατάτε ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων και συναισθημάτων σε καθημερινή βάση.

Αφαιρέστε τον εαυτό σας από την αγχωτική κατάσταση. Αν είχατε μια φιλονικία με έναν φίλο ή μέλος της οικογένειας, τότε απομακρυνθείτε για λίγο ο ένας από τον άλλο, για να ηρεμήσετε και να σκεφτείτε σωστά.. Κάντε μια λίστα με το τι θέλετε να πείτε στο πρόσωπο με το οποίο είχατε τη σύγκρουση και επανεξετάσετε το ζήτημα αργότερα, όταν θα είστε τελείως ήρεμοι.

Αν είστε μόνοι, καλέστε κάποιον που πάντα σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα, παίξτε με το σκύλο ή τη γάτα σας, δείτε μια αγαπημένη φωτογραφία.

Αν νιώθετε εξαντλημένοι, περιποιηθείτε τον εαυτό σας με ένα ζεστό φλιτζάνι τσάι, ένα μπάνιο, φως με μερικά αρωματικά κεριά, ή τυλίξτε τον εαυτό σας σε μια ζεστή κουβέρτα.

Μπορεί να μην βγαίνετε νικητές όλες τις φορές, όμως αν συνειδητοποιήσετε τα λάθη σας, θα έχετε κάνει το πρώτο, ώστε να ξεπεράσετε τα συναισθηματικά σας προβλήματα, χωρίς τη βοήθεια του φαγητού!

Foodme.gr

mood_bad
  • Κανένα σχόλιο ακόμα.
  • Πρόσθεσε ένα σχόλιο

    Πρόσφατα άρθρα

    Στην αγγειοπλαστική μητρόπολη του Αιγαίου: Οι τσουκαλάδες και οι σταμνάδες της Σίφνου (Video)

    Στην Σίφνο σε αυτό το όμορφο φημισμένο νησί των δυτικών Κυκλάδων για την τοπική κουζίνα του, την αρχιτεκτονική των κτιρίων του και την χαλαρή καθημερινότητα

    Περισσότερα »

    Ρεβιθάδα χυλωμένη σαν από σιφνέικο τσικάλι. Δια χειρός chef Γεωργίας Κουτσούκου

    Την συνταγή μας στέλνει η chef Γεωργία Κουτσούκου  που είχε δημοσιευθεί στο http://www.bostanistas.gr/ “Είμαι από τους ανθρώπους που απολαμβάνω την ταξιδιωτική διαδρομή. Μου αρέσει να

    Περισσότερα »

    Λέρος.Ο ιδανικός ποδηλατικός προορισμός για τους λάτρεις του αθλήματος

    Για όσους αγαπούν το ποδήλατο, η Λέρος είναι ένας ιδανικός προορισμός για τους λάτρεις του συγκεκριμένου αθλήματος. Ο ιδιαίτερα δραστήριος Ποδηλατικός Σύλλογος Λέρου, έχει αναλάβει

    Περισσότερα »

    Σπλήνα μοσχαρίσια γεμιστή Λέρου δια χειρός chef Νικόλαου Σιφουνιού

    Στην Λέρο σε αυτόν τον γαστριμαργικό παράδεισο , η δύναμη και η απλότητα της αυθεντικής κουζίνας κυριαρχεί σε όλες τις συνταγές. Ταξιδεύουμε στις καταγάλανες θάλασσες

    Περισσότερα »

    Ρόδος!Το άλλο νησί της ομορφιάς(l’ autre île de Beauté).Αφιέρωμα- ύμνος- από Γάλλους δημοσιογράφους

    Ένα αφιέρωμα που υμνεί την Ρόδο και τους κατοίκους της έκανε ο Γάλλος δημοσιογράφος Loïc Chenevas – Paule στην περιφερειακή ημερήσια εφημερίδα “La Provence” με

    Περισσότερα »