Τι είναι το συναισθηματικό φαγητό και πώς να το ξεπεράσουμε

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest

 

Είναι βράδυ, μόλις έχετε επιστρέψει στο σπίτι και σκέφτεστε πως έφτασε η στιγμή που θα χαλαρώσετε και θα ηρεμήσετε από το άγχος της ημέρας. Πριν όμως ξαπλώσετε στον καναπέ, πηγαίνετε στο ψυγείο και παίρνετε ένα γιαούρτι …όμως στο μυαλό σας στριφογυρνάει η τούρτα που σας έφεραν οι φίλοι σας χθές βράδυ….

 

Νιώθετε πως για να ηρεμήσετε έχετε ανάγκη από αυτό το κομμάτι και  φυσικά στο τέλος υποκύπτετε στον πειρασμό και τρώτε σχεδόν… όλη την τούρτα. Η κατάληξη είναι να περάσετε μια βραδιά γεμάτοι ενοχές, σκεπτόμενοι πως δεν θα καταφέρετε ποτέ να χάσετε τα κιλά που σας ταλαιπωρούν.

Το παραπάνω γεγονός είναι ένα επεισόδιο συναισθηματικής υπερφαγίας. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως δεν τρώτε απλά για να ικανοποιήσετε την πείνα σας, αλλά στρέφεστε στα τρόφιμα ως ανακούφιση από το στρες ή ως ανταμοιβή. Και συμβαίνει στους περισσότερους ανθρώπους, διότι είναι πολύ εύκολο μετά από μια δύσκολη ημέρα να χρησιμοποιήσετε το φαγητό  για να ξεχάσετε τις δυσκολίες ή τη μοναξιά που νιώθετε όταν μπαίνετε στο σπίτι.

Αν και τη συγκεκριμένη συνήθεια είναι δύσκολο να τη διακόψετε, ωστόσο οι παρακάτω συμβουλές μπορεί να σας φανούν χρήσιμες και να σας βοηθήσουν να σταματήσετε ή να μειώσετε τα επεισόδια συναισθητικής υπερφαγίας.

Πιείτε ένα ρόφημα με κανέλα. Μια κούπα τσάι με ένα ξυλάκι κανέλας και λίγο μέλι είναι ό,τι χρειάζεστε για να αντιμετωπίσετε τους πόθους σας για ζάχαρη. Κλινικές μελέτες έχουν δείξει ότι η κανέλα μπορεί να κρατήσει τα επίπεδα της ινσουλίνης υπό έλεγχο. Κάθε φορά που νιώθετε ότι θέλετε να φάτε ένα κομμάτι ή και ολόκληρη τη σοκολάτα, πριν το κάνετε, φτιάξτε το αγαπημένο σας ρόφημα και προσθέστε κανέλα.

Κάντε μια βόλτα 15 λεπτών με τα πόδια. Μπορεί να το έχετε ακούσει χιλιάδες φορές, όμως η άσκηση ή έστω το περπάτημα έξω μπορεί πραγματικά να διώξει μακριά το άγχος, τη θλίψη και άλλα συναισθήματα που σας ωθούν προς το ψυγείο. Η άσκηση απελευθερώνει τις ενδορφίνες, ορμόνες που σας χαλαρώνουν και μειώνουν το στρες. Επίσης, μια αυστριακή μελέτη διαπίστωσε ότι εάν περπατάμε για 15 λεπτά μπορεί να περιοριστούν οι πόθοι μας για ζαχαρούχες τροφές.

Ρωτήστε τον εαυτό σας αν πεινάτε πραγματικά. Όταν συνειδητοποιήσετε και αναγνωρίσετε ότι «τρώτε» τα συναισθήματα σας, τότε έχετε κάνει μια καλή αρχή. Κάθε φορά που λαχταράτε κάτι ρωτήστε τον εαυτό σας «Πεινάω πραγματικά ή μου συμβαίνει κάτι άλλο;» Η παρακολούθηση του τι τρώτε και του τι νιώθατε πριν και μετά, μπορεί να σας βοηθήσει ώστε να διαπιστώσετε τους λόγους που οδηγήστε στη συναισθηματική υπερφαγία και να τους λύσετε. Τι να κάνετε? Να κρατάτε ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων και συναισθημάτων σε καθημερινή βάση.

Αφαιρέστε τον εαυτό σας από την αγχωτική κατάσταση. Αν είχατε μια φιλονικία με έναν φίλο ή μέλος της οικογένειας, τότε απομακρυνθείτε για λίγο ο ένας από τον άλλο, για να ηρεμήσετε και να σκεφτείτε σωστά.. Κάντε μια λίστα με το τι θέλετε να πείτε στο πρόσωπο με το οποίο είχατε τη σύγκρουση και επανεξετάσετε το ζήτημα αργότερα, όταν θα είστε τελείως ήρεμοι.

Αν είστε μόνοι, καλέστε κάποιον που πάντα σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα, παίξτε με το σκύλο ή τη γάτα σας, δείτε μια αγαπημένη φωτογραφία.

Αν νιώθετε εξαντλημένοι, περιποιηθείτε τον εαυτό σας με ένα ζεστό φλιτζάνι τσάι, ένα μπάνιο, φως με μερικά αρωματικά κεριά, ή τυλίξτε τον εαυτό σας σε μια ζεστή κουβέρτα.

Μπορεί να μην βγαίνετε νικητές όλες τις φορές, όμως αν συνειδητοποιήσετε τα λάθη σας, θα έχετε κάνει το πρώτο, ώστε να ξεπεράσετε τα συναισθηματικά σας προβλήματα, χωρίς τη βοήθεια του φαγητού!

Foodme.gr

mood_bad
  • Κανένα σχόλιο ακόμα.
  • chat
    Πρόσθεσε ένα σχόλιο

    Πρόσφατα άρθρα

    Από τα προσφυγικά camps στο δικό τους καφέ – μπαρ στη Θεσσαλονίκη

    Μια ωραία ιστορία ανοίγει τις πόρτες της από αυτή την Κυριακή στη γειτονιά της Ολύμπου. Ο Αλή και ο Μαχμούντ, μετανάστης από την Αλγερία και πρόσφυγας από τη Συρία αντίστοιχα, ένωσαν

    Περισσότερα »

    Η Ολλανδία καλύπτει τις στάσεις λεωφορείων με εκατοντάδες φυτά ως δώρο προς τις μέλισσες(video)

    Οι οροφές εκατοντάδων στάσεων λεωφορείου έχουν καλυφθεί με φυτά ως ένα δώρο προς τον πληθυσμό των μελισσών σε μια πόλη της Ολλανδίας. Συγκεκριμένα 317 στάσεις

    Περισσότερα »

    Συνταγή για Φανουρόπιτα

    Δύο μέρες πριν τη μεγάλη γιορτή του Αγίου Φανουρίου δημοσιεύουμε τη συνταγή του αγαπημένου μας Μερκούρη Αρφαρά!   ΥΛΙΚΑ 1 κούπα σπορέλαιο 3 κούπες αλεύρι

    Περισσότερα »